سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه 94/7/24
| نظر بدهید

 امام جمعه دندی: مجلس شورای اسلامی همانطور که با رأی قاطع برجام را تصویب کرد، اگر طرف مقابل عهدشکنی کند با رأی قاطع نیز لغو خواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی نسب :تصویب برجام نباید موجب فراموشی دشمنی ها و کینه ها و ظلم های آمریکا شود.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی به 24مهر سالروز واقعه به آتش کشیده ‏شدن مسجدجامع شهرکرمان بدست دژخیمان رژیم پهلوی اشاره کرد وگفت: مساجد در زمان رژیم پهلوی محل اعتراض به سیاستهای و تظاهرات علیه شاه بود لذا مساجد را مورد حمله قرار می داد.

امام جمعه دندی به روز پیوند اولیا و مربیان‏ اشاره کرد و گفت:  معلمان و والدین دانش آموزان همیشه باید در ارتباط باشند تا از مسائل آموزشی و اخلاقی فرزندان خود و نحوه تدریس معلمان آگاه میشوند. معلمان نیز در مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان همچون پیامبر دلسوز باشند و این زمانی محقق می شود که معلمان پایبند به ارزشهای سلامی و نظام اسلامی باشند.

 

خطیب جمعه دندی با اشاره به هفته بهداشت روان، تقوی و یادخدا را بهترین ابزار برای سلامت روح و روان انسان دانست. أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ.

حجت الاسلام حسینی نسب با تبریک 26 مهر روز تربیت ‏بدنی و ورزش‏‏ گفت: ورزش موجب نشاط و شادابی جسم و روح می شود که پیاده روی و کوهنوردی آسانترین و کم هزینه ترین ورزشهاست. مقام معظم رهبری هم می فرماید اگر از من سوال کنند که از یک جوان چه می خواهید می گویم: تهذیب و خودسازی، تحصیل و ورزش.

امام جمعه دندی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی و با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی گفت: مدافع انقلاب و مطیع رهبری و صراحت در بیان در ظاهر و پنهان از ویژگی های این عالم ربانی بود و مثل افرادی نبود که در ظاهر با انسان یک جور برخورد کنند و در باطن جور دیگر و اگر با کسی هم مخالف بود دلیل و حجت شرعی داشت و اگر موافق هم بود اینطور.

خطیب جمعه دندی گفت: ازمنظر اسلام دو نفر منافق است: 1- کسی که ظاهر و باطنش یکی نباشد 2- کسی که مخالف نداشته باشد.

حجت الاسلام حسینی نسب با تسلیت شهادت سردار شهید همدانی گفت: سردار سرافرازجبهه های نبرد و دفاع مقدس که آخر عمرش به آرزوی خود رسید و در دفاع ازحرم حضرت زینب به شهادت رسید.

امام جمعه دندی با اشاره به آزمایش موشک عماد گفت: اولا آزمایش این موشک در حین بررسی برجام این را نشان داد که تسلیحات دفاعی قابل مذاکره نبوده و در این باره ایران اسلامی بر اساس دستور قرآن آمادگی خود را جهت ایجادوحشت در دشمن ادامه خواهد داد. ثانیا این موشک اولین موشک ایرانی با قابلیت هدایت و کنترل تارسیدن به هدف است که متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توان کاملا بومی ساخته اند و این موشک گوشه‏ای از اقتدار نظامی جمهوری ‏اسلامی ایران است.

خطیب جمعه دندی به مساله تصویب برجام در مجلس و تایید آن در شورای نگهبان اشاره کرد و چند نکته را بیان کرد:

1-  در واقع  تصویب  برجام تبدیل به یک تصمیم ملی شد و این یک پیام هم به طرف مقابل دارد و آن اینکه همان‏طور‏که این تصمیم با حد اعلای انسجام و وحدت ملی اتخاذ شده است، رفتار و عملکرد طرف مقابل برای اجرای تعهداتی که سپرده است نیز به‏ صورت دقیق رصد شده و اگر طرف مقابل عهدشکنی کند با تصمیم ملی و قاطع مجلس لغو خواهد شد.

2- حال که برجام با یک تصمیم ملی به تصویب و تایید رسید، همه مردم و مسؤولان اعم از موافق و منتقد، باید ماجرای‏ برجام را خاتمه ‏یافته تلقی کرده و خود را برای دوران پسابرجام و مدیریت صحیح فرصت‏ها و کاستن از هزینه‏ ها و هوشیاری نسبت به تهدیدها در سایه هدایتهای حضرت امام خامنه ای آماده نمایند. چون تو را نوح است کشتیبان، ز توفان غم مخور.

3- این مساله نباید موجب فراموشی دشمنی ها و کینه ها و ظلم های آمریکا شود. این مساله به هیچ وجه بابی برای مذاکره با آمریکا نیست. مقام معظم رهبری بارها هشدار داده که باید مانع نفوذ آمریکا شد.

4- یک عده ای که نه از تاریخ صدر اسلام و تاریخ کربلا خبر دارند نه و از سیاست چیزی می داند و نه معنای مذاکره را می می فهمند گفتگوی امام حسین با دشمنان را به معنای مذاکره می گیرند. در حالی هدف امام حسین علیه السلام  از گفتگو با دشمن نصیحت و آگاه سازی بود تا کسی بدون آگاهی به جهنم نرود  ولی مذاکره به معنای امروز بده و بستان است.  شعارها و سخنرانی های حضرت  گویای این مطلب است که فرمود: مِثلی لایُبایِعُ مِثلَهُ. هیهات مناالذله.

حجت الاسلام حسینی نسب در پایان با اشاره به دوم محرم سالروز ورود امام حسین علیه السلام به کربلا به ذکر مصیبت این روز پرداخت.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 94 مهر 24
زمان : ساعت 2:15 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378309
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا