سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مراسم اعلان عزا مسجد جامع انگوران + تصاویر
| نظر بدهید

امام جمعه دندی: عشق به امام حسین در دلها زنده است.

حجت الاسلام حسینی نسب:عزادار واقعی کسی است که همچون امام حسین علیه السلام با فساد و انحراف در جامعه مبازره کند.

مراسم اعلان عزای امام حسین علیه السلام در مسجد جامع روستای انگوران برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی در این مراسم با بیان اینکه نزدیک با 1400سال از حادثه عاشورا می گذرد، گفت: عشق به امام حسین در دلها زنده است.

امام جمعه دندی به اهداف قیام امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابل فردی چون یزید که هیچ پایبندی به احکام اسلامی نداشت و به صورت آشکار مرتکب گناه می شد، قیام کرد و هدف امام مبارزه با فساد و امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه عزادار واقعی کسی است که در مسیر اهداف امام حرکت کند و نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت نباشد، از موادمخدر، شراب و ماهواره به عنوان سه فساد در جامعه امروزی یاد کرد.

امام جمعه دندی با اشاره به آیات وروایات گفت:  قرآن کریم می فرماید: با دست خود، خود را به هلاکت نیاندازید و یکی از عوامل هلاکت جسمی و روحی انسان مواد مخدراست.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به روایتی از پیامبراکرم صلی الله علیه وآله گفت: بزرگی گناه کسی که بنگ(موادمخدر) را مصرف کند مثل کسی است که هفتاد بار  کعبه خانه ی خدا را منهدم و ویران کرده باشد ؛ و مثل کسی است که هفتاد ملک مقرب الهی را کشته باشد و  بزرگی گناه کسی که بنگ را مصرف کند مثل کسی است که هفتاد پیامبر را کشته باشد  و یا گناهش مثل کسی است که هفتاد قرآن را به آتش کشیده باشد  و یا مثل کسی است که هفتاد بار به سوی خدا سنگ پرتاب کرده باشد.

حجت الاسلام حسینی نسب ازشراب بعنوان یکی از عوامل فساد در جامعه و کلید همه گناهان یاد کرد وگفت: واقعا این کفران نعمت نیست که انسان ازاین همه نعمتهای حلال الهی، یک چیز نجس و حرام مصرف کند؟

امام جمعه دندی یکی از عوامل فساد در جامعه را ماهواره عنوان کرد گفت: ماهواره موجب ترویج بی حیایی، بی عفتی، بی حجابی و باعث متزلزل شدن بنیان خانواده می شود و از جمله مصادیق فاسق است که قرآن می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا...اى کسانى که ایمان آورده‏اید، اگر فاسقى براى شما خبرى آورد بررسى و تحقیق کنید.

حجت الاسلام حسینی نسب در پایان گفت: صرف عزاداری و سینه زنی هر چند ثواب دارد و مورد تاکید ائمه معصومین علیهم السلام است ولی عزادار واقعی کسی است که همچون امام حسین علیه السلام با فساد و انحراف در جامعه مبازره کند.

با حسین از یاحسین یک نقطه کم دارد ولی

با حسین بودن کجا و یا حسین گفتن کجا


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 94 مهر 22
زمان : ساعت 10:0 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378343
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا