سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه بخش انگوران و شهر دندی 97/8/11
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر بدهید

حجت الاسلام خورشیدی اطهر: مردم ایران ضمن قدردانی از سرعت و دقت عمل مسئولان قضایی کشور خواستار ادامه این روند و تسریع بیشتر در برخورد با عوامل گرانی و اخلال در بازار را خواستارند .

حجت الاسلام خورشیدی اطهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی بااشاره به 13 آبان گفت: روز 13 آبان در تقویم ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده که یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر در سه دوره است. 

وی با اشاره به تشریح وقایع این روز افزود: تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در تاریخ 13 آبان 1343 در پی تصویب کاپیتولاسیون یا حق قضات کنسولی که به اتباع بیگانه داده بود، ریشه در استعمار داشت که امام ره در سخنرانی خود فرمودند: دولت با کمال وقاحت این امر ننگین را پذیرفت و ملت ایران را خوار کرد چرا که در این کاپیتولاسیون اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران یا یک مقام ایرانی را زیر بگیرد هیچ کس حق تعرض را ندارد که در پی این سخنرانی، صدها کماندو با همراه ساواک به منزل امام ره حمله و دستگیرش کردند. 

امام جمعه شهردندی گفت: رخداد دوم 13 آبان در سال 1357 که دانش آموزان در چنین روزی مدارس را تعطیل نموده به طرف دانشگاه رفتند و به اقدامات رژیم پهلوی اعتراض نمودند که در پی آن رژیم شاه این دانش آموزان را به گلوله بست و 56 نفر را شهید و صدها زخمی برجای گذاشت . 

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: امام عزیز در پی این واقعه فرودند: عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است من چشم امیدم را به شما دوختم و صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم . 

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی افزود: 13 آبان سال 1358 که تسخیر لانه جاسوسی بود، آمریکایی ها به سرعت مشغول نابود کردن اسناد و مدارک شدند ولی پس از تسخیر لانه جاسوسی باقی مانده اسناد جمع آوری شد و در اختیار مردم قرار گرفت و با شنیدن این خبر مردم خشم و انزجار خود را با تجمع در مقابل لانه جاسوسی به نمایش گذاشتند و حضرت امام این حرکت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامید. 

خطیب جمعه دندی با اشاره به روز 13 آبان از مردم بخش انگوران و شهر دندی خواست تا با شرکت در راهپیمایی 13 آبان یک تیر دیگر به سمت دشمن پرتاب کرده و اعلام انزجار کنند. 

حجت الاسلام خورشیدی اطهر با بیان اینکه برخورد با مفسدان اقتصادی که با تایید حکم اعدام دونفر از مفسدان دانه درشت که هرکدام نقش اساسی را در بهم ریختن فضای اقتصادی کشور برعهد داشتند، گفت؛: مردم ایران ضمن قدردانی از سرعت و دقت عمل مسئولان قضایی کشور خواستار ادامه این روند و تسریع بیشتر در برخورد با عوامل گرانی و اخلال در بازار را خواستارند . 

وی با اشاره به 8 تا 14 آبان هفته پدافند غیر عامل به مجموع اقدامات که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری است افزود: پدافند غیر عامل موجب ارتقاع پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات است که به فرموده رهبر انقلاب تا این دشمنی ها است تهدید نیز هست و فکر در مقابل فکر و آمادگی دفاعی باید بالا باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 آبان 12
زمان : ساعت 8:51 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380005
بازدید امروز: 166
بازدید دیروز: 208
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا