سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جشن دهه امامت و ولایت
| نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: عید غدیر بزرگترین و شریفترین عید مسلمانان و روز شادی و نشاط شیعیان امیرمومنان حضرت علی علیه السلام است.

امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی:باید بین شادی حلال و حرام تفکیک قائل شد. اسلام با نشاط و شادی مشروع و موسیقی حلال مخالف نیست. 

اولین شب از مراسم جشن دهه ولایت و امامت با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی و با حضور مردم ولایتمدار و مسئولان بخش انگوران و شهردندی از جمله بخشدار محترم، فرمانده حوزه مقاومت بسیج، رئیس پاسگاه دندی در پارک رستگار دندی برگزار شد.
حسینی نسب در این مراسم با تبریک دهه ولایت و امامت، روز عید غدیر را بزرگترین و شریفترین عید مسلمان دانست و گفت: عید غدیر خم عید ولایت و روز سرور و شادی شیعیان و محبان حضرت امیرمومنان علی علیه السلام است.
وی با اشاره به جایگاه ولایت و امامت در دین اسلام گفت: ولایت امیرمومنان ولایت رسول الله است.
امام جمعه شهردندی با اشاره تاکید مقام معظم رهبری به سبک زندگی اسلامی ایرانی از نشاط و شادی مشروع و پسندیده بعنوان یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی ایرانی نام برد و گفت: شادی و نشاط یکی از نیازهای انسان است و دین اسلام که دین فطرت است، به تمام نیازهای انسان از جمله شادی توجه دارد.
وی به سیره پیامبر اسلام و اهلبیت ایشان در شوخی و خوشحال کردن دیگران اشاره کرد و با بیان اینکه پیامبر اسلام در حد متوسط هم شوخی می کرد و به دیگران هم فرصت شوخی می داد گفت: روزی "یونس شیبانی" به دیدار امام صادق علیه السلام رفت و امام برای اینکه بداند شهر او چه حال و هوایی دارد و مؤمنان با دیگران چگونه اند، پرسیدند: ای یونس شیبانی! شوخی شما با دیگران به چه اندازه است؟«یونس پاسخ داد:» سرورم، شوخی ما اندک است.« امام فرمود:» نه! این گونه نباشید، بلکه در حد متوسط شوخی نمایید؛ زیرا شوخی پسندیده نشانه خوش خُلقی است؛ تو با شوخی با برادر مؤمنت او را شادمان می نمایی. بدان که رسول خداصلی الله علیه وآله نیز با دیگران شوخی می نمود و هدف او از این کار شادمان ساختن آنان بود.
حسینی نسب با تقسیم شادی به شادی سالم و ناسالم، شادی مشروع و نامشروع و شادی پسندیده و ناپسند گفت: اسلام با هیچ یک از مصادیق شادی پسندیده یا موسیقی حلال مخالف نیست.
وی با بیان اینکه باید بین شادی حلال و شادی حرام تفکیک قائل شد، گفت: گوش کردن به موسیقی حرام، تجمل و اسراف، حضور در مجلس گناه، تمسخر دیگران برای خنداندن مردم و کشیدن قلیان و ... نه شادی حلال است و نه مورد پسند اسلام است.
امام جمعه شهر دندی با اشاره به روایتی از معصومین علیهم السلام گفت:شادی های پسندیده چند ویژگی دارد: 1- همراه با گناه نباشد؛ 2- با غفلت از خدا مقرون نباشد؛ 3- اعتدال و میانه روی در آن رعایت گردد. اگر این ویژگی ها را نداشته باشد، شادی واقعی نیست بلکه کاذب است و از طرفی هم مشروع و پسندیده نیست.

 لازم بذکر است این مراسم از ساعت 21:30 یکشنبه 97/6/4 ، دوشنبه 97/6/5، سه شنبه 97/6/6 در پارک رستگار دندی و چهارشنبه 97/6/7 در مسجد جامع شهر دندی برگزار خواهد شد.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 97 شهریور 6
زمان : ساعت 9:10 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377562
بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 181
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا