سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه بخش انگوران و شهر دندی 97/5/12
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام صبحی امام جمعه موقت بخش انگوران و شهر دندی: حقوق بشر باید به طور مساوی بین انسانها اجرا شود.

حجت الاسلام وهاب صبحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی، با تاکید بر رعایت حقوق بشر در دنیا؛ اظهار کرد: حقوق بشر حقوقی است که با تولد انسان محقق می‌شود .

امام جمعه موقت دندی با بیان اینکه حقوق بشر مستقل از حکومت‌ها و قدرت‌ها است؛ افزود: حقوق بشر حقوقی از آن همه انسان‌ها است چون همه انسان‌ها اعضای جامعه بین‌المللی هستند و در انسان بودن مشترک‌اند حقوق‌شان باید در همه جا یکسان اجرا شود و بین افراد در برخورداری از آن تفاوتی نباشد.
وی روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت و بیان کرد: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده‌اند، حق را بگویید و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراسید

صبحی حق محوری، حق طلبی و حق گویی را از مهمترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس خواند و افزودپس چه نیکوست که صاحبان بنگاه‌های خبری و نیز خود خبرنگاران همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال آفرینی و بد کردن مردم باهم بپرهیزند.
امام جمعه موقت دندی با اشاره به جایگاه ویژه نوزدهم مرداد برابر با بیست و پنجم ذی القعده، ادامه داد: بر اساس روایت این شب به نام دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین نام گرفته است که بنا به روایت‌های وارده؛ در شب این روز بر اساس روایتی از امام هشتم (ع) حضرت ابراهیم و حضرت عیسی (ع) به دنیا آمده‌اند و همچنین این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود (عج) معرفی شده است.

وی به اعمال مستحب این روز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با انجام اعمال این روز و با رفتار خداپسندانه خود زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.


 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 مرداد 13
زمان : ساعت 9:5 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378626
بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 244
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا