سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/5/5
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب:ترامپ و وزیر خارجه‌اش بدانند تسلیم شدن ایران را به گور خواهند برد.

حجت الاسلام عمران حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با توصیه و دعوت خود و نمازگزاران به تقوا و دوری از گناه، از غیبت به عنوان یکی از گناهان کبیره نام برد واظهار کرد: غیبت بر هر مسلمانى حرام است و حسنات را از میان مى‌برد، همانگونه آتش هیزم را مى‌سوزاند و نابود مى‌کند.

امام جمعه دندی با اشاره به یاوه‌گویی‌های آمریکا و با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی وحدت و همدلی راه مقابله با دشمنان است و با تشکر از مواضع دشمن شکن رئیس‌جمهور، گفت: ترامپ و وزیر خارجه‌اش بدانند تسلیم شدن ایران را به گور خواهند برد.

وی در پاسخ به این سؤال یا این شبهه که چرا مقام معظم رهبری همه تذکرات خود را به مسؤولان علنی بیان نمی‌کنند؛ خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برخی تذکرات خود به مسؤولان را علنی بیان می‌کنند و حتی در برخی مواقع هشدارها و اتمام حجت با مسؤولان را به صورت آشکار و در سخنرانی‌های عمومی بیان می‌کنند؛ اما علنی کردن همه تذکرات از یک طرف باعث تضعیف مسؤولان می‌شود و از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب کار نمایشی نمی‌کند که با چهره منتقدانه مسؤولیت را متوجه دیگران کنند.

حسینی‌نسب با اشاره به جایگاه رهبری در نظام اسلامی و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مسیر پیش رو و خطرات و مشکلات را می‌شناسند و مسؤولان را راهنمایی می‌کنند ولی جزئیات کار بر عهده مسؤولان است؛ گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب باید رهبری کند و مردم را آگاه سازد مردم هم باید گوش و دل به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای(مدظله) بسپارند.

امام جمعه دندی با اشاره به نقش و وظیفه مردم در انتخاب مسؤولان و با بیان اینکه برخی از انتخاب‌های ما شرعی و دینی نیست بلکه جناحی و یا فامیلی است؛ ادامه داد: همانطور که انتصاب فامیلی از سوی مسؤولان عیب بزرگی است؛ رای فامیلی یا جناحی مردم هم عیب بزرگی است و اگر مردم رعایت نکنند چطور انتظار دارند دیگران رعایت کنند.

حسینی‌نسب با اشاره به سفر مسؤولان استانی به شهرستان و قدردانی از تشکیل جلسات شورای اداری در شهرستان؛گفت: تشکیل جلسات شورای اداری استان در شهرستان‌ها ابتکار خوبی است؛ چرا که هم مایه دلگرمی مردم و هم باعث حل مشکلات و بررسی نقاط قوت و ضعف شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح سیلوی ذخیره گندم در بخش انگوران توسط نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان و بازدید مسئولان از تعریض جاده دندی به زنجان؛ افزود: احداث سیلوی گندم در منطقه در راستای خدمت به کشاورزان قابل تقدیر است و در عین حال تسریع در تعریض جاده دندی به زنجان از مطالبات جدی مردم بخش انگوران و شهر دندی است.

امام جمعه دندی با گرامیداشت پنجم مرداد سال‌روز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران، بعد از انقلاب اسلامی و تبریک روز نماز جمعه به کارکردهای نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه مرکز اجتماع مؤمنان و منتظران امام زمان(عج)؛ مرکز دعوت به تقوا و وحدت و مرکز خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

وی یادآور شد: خطبه‌های به یاد ماندنی 29 خرداد سال 88 مقام معظم رهبری فتنه 88 را خاموش و 9 دی را به وجود آورد و این یک نمونه از کارکرد نماز جمعه است.

خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) نماز جمعه را حج مستمندان و محرومان از حج دانست و گفت: البته هیچ عملی جایگزین حج واجب نمی‌شود و تلاش دشمن برگزاری حج بدون ایران است و عده‌ای هم در داخل هم صدا با دشمن بر علیه فریضه الهی حج حرف می‌زنند البته اینها کسانی هستند که وقتی در اسلام مبلغی هزینه می‌شود درد می‌گیرند ولی خود میلیون‌ها تومان در راه حرام یا سفرهای غیرلازم مصرف می‌کنند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه واجبات الهی تعطیل بردار نیست مگر در جایی که خداوند اجازه یا رخصت داده باشد، افزود: همان طور که نماز جمعه دستور الهی است، حج هم دستور الهی است همچنین واجبات دیگر همچون نماز آیات که امشب با وقوع طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن نماز آیات واجب می‌شود.

وی در خطبه اول نماز هم در ادامه بحث مباحث خانواده و معیارهای همسر گزینی؛ از تناسب سن به عنوان یکی از معیارهای انتخاب همسر نام برد و تصریح کرد: تفاوت سن زن و شوهر حد و مرزی وجود ندارد، اما بهتر است حتی‌المقدور تناسب در سن، در بین زن و شوهر رعایت شود و زن از مرد کوچکتر باشد.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 مرداد 6
زمان : ساعت 9:25 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379643
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 253
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا