سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/4/22
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب:پیشنهادات اروپا ضمانت اجرایی و تضمین واقعی ندارد و اروپا نیز همچون آمریکا وقت کُشی می‌کند


حجت‌الاسلام حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی ضمن توصیه  به رعایت تقوا و ترک معصیت؛ اظهار کرد: تهمت بر خلاف تقواست و اگر کسى سخنى را بر ضد مومنى نقل کند و قصدش از آن زشت کردن چهره او و از بین بردن اعتبار اجتماعى‌اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد؛ خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى‌کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى‌دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى‌پذیرد.

امام جمعه دندی با اشاره به بسته پیشنهادی اروپا برای تداوم برجام و با بیان اینکه پس از عهد شکنی‌های آمریکا برای تضمین منافع ایران در برجام به اروپا فرصت داده شد؛ افزود: پیشنهادات اروپا ضمانت اجرایی و تضمین واقعی ندارد و اروپا نیز همچون آمریکا وقت کُشی می‌کند.
وی با بررسی شروط مقام معظم رهبری برای تداوم برجام با اروپا از جمله صدور قطعنامه علیه آمریکا از سوی اروپا، عدم طرح بحث موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تضمین فروش نفت ایران و تجارت اروپا با بانک‌های ایرانی و با بیان اینکه شروط رهبر انقلاب اسلامی از سوی اروپا رعایت نشده است؛ گفت: اروپا مثل آمریکا قابل اعتماد نیست و تکیه به توان داخلی و بی اعتمادی به نسخه‌های غربی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور است.
خطیب جمعه دندی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و تداوم خشکسالی به ضرورت صرفه جویی در انرژی خصوصا آب و برق تاکید و تصریح کرد: مصرف انرژی در ایران از میانگین جهانی بالاتر است و ایران 80 میلیونی معادل کشورهای 200 میلیون نفری برق مصرف می‌کند و مسؤولان و ادارات باید در صف مقدم صرفه جویی در آب و برق باشند.
حسینی‌نسب با گرامیداشت 26 تیر سال‌روز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی و با اشاره به جایگاه این شورا در نظام اسلامی خصوصا در تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی و همچنین رصد و بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری‌؛ اذعان کرد: شورای نگهبان مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.
امام جمعه دندی با تبریک دهه کرامت که آغاز آن مقارن با سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) است؛ یاد آور شد: حضرت معصومه (س) فاطمه زهرای دیگر است که شرافت؛ حیا؛ نجابت و عفت را از او ارث برده است.
وی با تبریک روز دختر و تاکید بر تلاش دختران مؤمن به الگوگیری از حضرت فاطمه معصومه(س)؛ خاطر نشان کرد: حضرت معصومه(س) الگوی دختران مؤمن جامعه اسلامی است.
حسینی‌نسب با بیان اینکه دختران از مادران خود الگو می‌گیرند و مادران باید با عمل خود دختران خود را به عفاف و حجاب تشویق کنند؛ گفت: دختران امروز، مادران و همسران فردای خانواده هستند.
خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به زمان برداشت محصولات کشاورزان و تاکید بر پرداخت زکات گفت: دولت نیز باید محصولات کشاورزان را مستقیم از کشاورزان بگیرد تا دلالان سوء استفاده نکنند و همچنین پول کشاورزان را هم در سریع‌ترین وقت ممکن بپردازد.
 وی با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی و قدردانی از خدمات سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی؛ افزود: بیمه همگانی و تامین اجتماعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
حسینی‌نسب در خطبه اول نماز جمعه هم در هفتاد و پنجمین خطبه از مباحث خانواده به ادامه بحث معیارهای انتخاب همسر از منظر اسلام پرداخت و گفت: توجه به جمال و زیبایی از دیگر معیارهای همسرگزینی است؛ ولی این مساله نباید به عنوان بزرگترین هدف و ملاک ازدواج محسوب شود به طوری که زیبایی ظاهری؛ جوان را از توجه به معیارهای مهمتر غافل کند و همچنین توجه به این معیار نباید از حد معمول تجاوز کند و به مشکل پسندی درآید.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 تیر 23
زمان : ساعت 8:24 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378412
بازدید امروز: 127
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا