سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه 97/4/15
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: برخی از مشکلات به خاطر سوء مدیریت و بی تدبیری‌ها است و با ترمیم کابینه و کنار گذاشتن مدیران بی‌روحیه، خسته، بی‌تدبیر و استفاده از مدیران جهادی و انقلابی هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نخواهد بود.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی  با توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوا و ترک گناه و معصیت گفت: از جمله گناهانی که ضد تقواست، تهمت است که ایمان انسان را از بین می‌برد.

امام جمعه دندی با اشاره به مسائل و معضلات اقتصادی، معیشتی و گرانی، گفت: عبور از مشکلات اقتصادی اولا نیازمند وحدت و همدلی مسؤولان با مردم و ثانیا تحول مدیریتی و ترمیم تیم اقتصادی کابینه است و بدون شک ترمیم کابینه نشانه تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه با همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها همه مشکلات و مسائل کشور به دشمنی آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی ارتباط ندارد، گفت: برخی از مشکلات به خاطر سوء مدیریت و بی تدبیری‌ها است و با ترمیم کابینه و کنار گذاشتن مدیران بی‌روحیه، خسته، بی‌تدبیر و استفاده از مدیران جهادی و انقلابی هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نخواهد بود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه ایستادگی در برابر آمریکا تنها راه نجات است نه سازش و البته همانطور که ایستادگی هزینه دارد ولی به مراتب سازش هم هزینه دارد، افزود: مردم انقلابی همانطور که فتنه‌های 78، 88، 96 را با هوشمندی خنثی کردند، توطئه‌ها و فتنه گری اقتصادی دشمنان را نیز با وحدت و همدلی خنثی و آمریکا را ناامید خواهند کرد.

امام جمعه دندی با اشاره به سالروز حمله رضا خان پهلوی به مسجد گوهرشاد که برای اعتراض به دین ستیزی و مذهب ستیزی رژیم پهلوی و کشف حجاب در آنجا جمع شده بودند، گفت: حجاب تابلوی عفت، حیاء و شخصیت زن است و زن با رعایت حجاب، بیگانه را از حریم خود دور می‌کند.

وی با اشاره به روز جهانی جمعیت و با بیان اینکه کشورِ بدون جمعیت، کشورِ بدون ابتکار، بدون پیشرفت و بدون شور و نشاط خواهد بود، ادامه داد: کنترل جمعیت از توطئه‌های دشمنان برای مقابله با قدرت گرفتن کشورهای اسلامی بود که با هوشمندی مقام معظم رهبری جلو آن گرفته شد و مراکز بهداشتی و درمانی باید طبق سیاست کشور عمل کنند و جلوگیری از تکثیر نسل در شرایط فعلی شرعا و قانونا جایز نیست.

حسینی‌نسب با تبریک 16 تیر، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در بخش انگوران و شهر دندی و با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه، تصریح کرد: نماز جمعه تنها نمازی است که اسم آن صریحا در قرآن آمده و مؤمنان را هم به عجله کردن برای رفتن به نماز جمعه دعوت کرده است.

امام جمعه دندی با اشاره به برکات اقامه نماز جمعه در شهر دندی، گفت: بزرگترین ثمره نماز جمعه این است که تربیون مردم است و البته تکرار بیش از حد مشکلات در خطبه‌های نماز جمعه جذابیتی نخواهد داشت و برای مردم و مسئولان هم عادی خواهد شد.

وی افزود: تریبون نماز جمعه، تریبون دفاع از انقلاب، دفاع از ولایت فقیه و متعلق به همه است.

حسینی‌نسب با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) و ایستادگی امام در برابر ظالمان و مستکبران اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) در برابر دشمنان با صلابت و سرسخت و در برابر حق و بندگان خدا عطوف و مهربان بود و بخاطر همین ایستادگی و مقاومت، دشمنان علویون و سادات را در فشار اقتصادی قرار داده بودند تا آنها را وادار به تسلیم کنند بطوری که در منابع آمده، بخاطر وضعیت اقتصادی زنان به هنگام نماز خواندن، لباس را به یکدیگر قرض می‌دادند تا بتوانند با پوشیدن آن، نماز بخوانند.

وی در خطبه اول نماز هم در هفتاد و چهارمین خطبه از بحث خانواده، مباحث معیارهای انتخاب همسر را ادامه داد و افزود: توجه به اصالت خانوادگی از جمله معیارهای همسرگزینی است و دلیل اهمیت آن هم روشن است، چرا که همسری که در چنین خانواده‌ای تربیت شده باشد اغلب شریف و بزرگوار خواهد بود و رفتار خانواده‌های شریف، نسبت به عروس و دامادشان، بهتر و مؤدب‌تر از خانواده‌های پست و فرومایه است.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 تیر 16
زمان : ساعت 10:40 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378415
بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا