سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)
برچسب ها: اخبار (756)، اهلبیت علیهم السلام (79)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی: امام خمینی هوای نفس و منیّت را زیر پا گذاشت و همه پیروزی ها را از خدا و حضور مردم در صحنه می دانست.
حجت الاسلام حسینی نسب: امام خامنه ای یک شخصیت همه بُعدی و همه جانبه است و شخصیت ایشان برای ما مجهول مانده است.
امام جمعه دندی: مقام معظم رهبری در مسائل فقهی، فقیه جامع الشرایط و مرجع تقلید جهان تشیع، درمسائل سیاسی سیاستمدار با تجربه و صاحب نظر، در مسائل اقتصادی حساس و ساده زیست است.

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره با حضور برخی از مسئولین و مردم و با مدیحه سرایی مداحان و سخنرانی امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی در مسجد جامع شهر دندی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی در این مراسم با گرامیداشت یاد امام ره به جایگاه ولایت و رهبری دردین اسلام اشاره کرد و گفت: انسان برای پیمودن مسیر سالم و حیات طیبه به راهنمایانی نیاز دارد و پیامبران الهی و ائمه معصومین (ع)از طرف خداوند متعال عهده دار این مسئولیت بوده و اکنون نیز حضرت ولیعصر (عج) ولایت و امامت مردم را بر عهده دارد .
وی به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: اگر مردم زمین تنها دو کس باشند یکی از آن دو امامست و فرمود: آخرین کسی که بمیرد امامست تا کسی بر خدای عز و جل احتجاج نکند که او را بدون حجت واگذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت ولایت فقیه براساس سفارش امام زمان (عج) هدایت و رهبری جامع اسلامی را بر عهده دارد، جایگاه ولایت فقیه در قبل و بعد از انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: هر چند ولایت فقیه قبل از انقلاب اسلامی هم بوده و فقها اِعمال ولایت می کردند که تحریم تنباکو با فتوای میرزای شیرازی و استفتای ناصرالدین شاه از آیت الله میرزای شیرازی از جمله مصادیق اِعمال ولایت از سوی فقهاست ولی بعد از انقلاب اسلامی ولایت فقیه جایگاه واقعی خود را پیدا کرد.
حسینی نسب گفت: ولایت فقیه یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی ره است که فرمود: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.
امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی گفت: بعد از حضرت امام، وجود نورانی خلف شایسته امام، حضرت امام خامنه ای ولایت جامعه اسلامی را بر عهده دارد و راه امام و انقلاب را ادامه می دهد و این همان است که خداوند می فرماید: ما نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها ... : هر نشانهاى را که تغییر مىدهیم (و نشانه دیگرى جانشین آن مىکنیم و) یا به فراموشى مى سپاریم، بهتر از آن، یا همانندش را مى آوریم.
حسینی نسب به تبیین شخصیت حضرت امام خمینی ره پرداخت و گفت: امام خمینی هوای نفس و منیّت را زیر پا گذاشت و همه پیروزی ها را از خدا و حضور صحنه مردم در می دانست. لذا آیت الله شاه آبادی استاد عرفان امام خمینی می گوید: روح الله واقعا روح الله بود و علامه امینی صاحب کتاب الغدیر ایشان را ذخیره الهی برای شیعیان می داند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در 30 سال رهبری همیشه از شخصیت امام گفته اما شخصیت مقام معظم رهبری برای ما مجهول است به تشریح شخصیت همه بُعدی رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خامنه ای در مسائل فقهی، فقیه جامع الشرایط و مرجع تقلید جهان تشیع، درمسائل سیاسی سیاستمدار با تجربه و صاحب نظر، شجاع و مقتدر است که کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد می گوید ای کاش ایشان دبیرکل سازمان ملل متحد بودند و پوتین رئیس جمهور روسیه ایشان را مسیح زمان می داند.
امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی به شجاعت و اقتدار رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری به لیبی سفر می کنند و در لیبی، خیمه ای بر پا کرده بودند که ارتفاع در ورودی آن خیمه کوتاه بود و به ناچار هرکس می خواست وارد بشود، باید خم می شد. از طرفی داخل خیمه، روبروی در، عکس قذاّفی بود، یعنی هر کس وارد میشد ناخواسته در مقابل عکس قذّافی سر خم می کرد. حضرت آیت الله خامنه ای وقتی میخواستند وارد خیمه شوند، به قهقرا (پشت) وارد می شوند تا در مقابل عکس قذّافی سر خم نکنند.
حسینی نسب به حساسیت و دقت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل اقتصادی اشاره و به نمونه ای از این بُعد از ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: آیت الله جوادی آملی نقل می کنند روزی مهمان مقام معظم رهبری بودم، سفره را که گستردند، حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای به پسرشان، آقا مصطفی فرمودند: «پاشو برو!»، من خلاف ایشان عرض کردم: اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند. من از وی درخواست کرده‌ام که با هم باشیم. آقا فرمودند: «غذا مال بیت‌المال است. شما هم مهمان بیت‌المال هستید. برای بچه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. آنان به منزل بروند و از غذای خانه میل نمایند. من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به آقا داده است.
حسینی نسب با مقایسه دوران پیامبر(ص) و مظلومیت حضرت علی علیه السلام و دوران امام خمینی ره و مظلومیت مقام معظم رهبری گفت: اگرکسانی که در زمان حیات پیامبر منافقانه در کنارپیامبربودند و بعد از پیامبربا امیرمومنان حضرت علی علیه السلام به مخالفت پرداختند اکنون نیز در انقلاب اسلامی عده ای که در کنارامام بودند علنا با مخالفت به مقام معظم رهبری پرداخته یا میپردازند و این نشانه مظلومیت علی گونه مقام معظم رهبری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 97 خرداد 17
زمان : ساعت 9:30 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381017
بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 211
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا