سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/6/16
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام صبحی امام جمعه موقت بخش انگووران و شهر دندی:عاشورا از فرهنگ مردم حذف شدنی نیست.

حجت‌الاسلام وهاب صبحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی با اشاره به هفدهم شهریور اظهار کرد: هفدهم شهریور سال 1357 معروف به جمعه سیاه که در منابع از آن با عنوان " کشتار هفدهم شهریور " یاد می‌شود، واقعه‌ای در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع پیروزی انقلاب اسلامی 22 بهمن سال57 انجامید.

وی ضمن تبریک آغاز سال جدید هجری قمری، یاد و خاطره امامان جمعه حضرت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب و رحلت حضرت آیت‌الله طالقانی را گرامی داشت و افزود: امروز آیت‌الله طالقانی به عنوان کسی که برای آزادی ملت و اجرای قانون و برقراری عدالت یک عمر زجر کشیده و زندان‌های سخت و شکنجه‌های کشنده را تحمل کرده، دین را مدافع آزادی و شخص دین‌دار را آزادی خواه‌ترین انسان به شمار می‌آورد.

خطیب جمعه شهر دندی در ادامه با عرض تسلیت ایام محرم و سوگواری آقا اباعبداله الحسین(ع) به فرهنگ عاشورا و نقشه‌های استعمار اشاره کرد و بیان داشت: امروز عاشورا از فرهنگ مردم حذف شدنی نیست و استکبار هم این حقیقت را می‌داند.

صبحی ادامه داد: تجربه مکرر بیدادگران خارجی و مزدوران داخلی به آن‌ها آموخت که نمی‌توان عاشورا را از اندیشه و عواطف و آداب و رسوم مسلمانان محو کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب در خصوص کم‌رنگ کردن و از بین بردن اعتقادات مردم در مورد فرهنگ عاشورا خاطر نشان کرد: دشمنان سعی دارند؛ کالبد عاشورا را نگه دارند و روح حسینی را از آن بگیرند و اهداف قیام و درس‌های امام و عبرت آموزی‌های آنان را به فراموشی بسپارند.

خطیب نماز جمعه شهر دندی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند، عاشورا را به خدمت اهداف سیاسی و اجتماعی خویش بگیرند اذعان داشت: آنها می‌خواهند فرهنگ تسامح و تساهل و همزیستی با کفر و شرک و بیداد را از طریق وابستگان فکری، فرهنگی خویش در مراسم عاشورا تزریق کنند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 شهریور 17
زمان : ساعت 9:27 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 374458
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 64
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا