سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/1/9
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

امام جمعه شهر دندی: بخش زیادی از خسارت ها ناشی از نامهربانی به طبیعت است.

امام جمعه شهردندی در خطبه های این هفته، شهادت امام کاظم(ع) در 25 رجب را تسلیت گفت و اظهار داشت: مبارزه سیاسی حضرت در قالب تقیه بود از یک طرف شرایط سخت شیعیان و از طرفی حاکمان ظالم مانعی در سر راه امام بود اما ایشان با راهبرد تقیه تلاش کرد پیروان خود را مدیریت کند این روش به اندازه ای کار گشا بود که حتی در سطح بالاترین مقامات دستگاه خلافت نفوذ کرد.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر با اشاره به 27 رجب مبعث خاتم الانبیاء حضرت محمدبن عبدالله (ص) گفت: میلاد مبعث از بزرگترین اعیاد مسلمین است چون آغاز رسالت آخرین فرستاده خداوند برای ارسال آخرین معجزه الهی است که خود پیامبر(ص) هدف از بعثت را اینگونه تبیین می کند خداوند پیامبر و رسولش را مبعوث نکرد مگر اینکه کامل کننده عقل بشر باشد و عقل پیامبر از تمام عقول افضل است.

وی 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود:  مردم و ملت ایران در 12 فروردین سال 58 با مشارکت 98/2 درصد به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند در این روز حکومت استقرار یافت از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ایران است چرا که کنگره های حصر 2500 ساله حکومت طاغوت فرو ریخت و سلطه شیطانی رفت و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید در این روز پر برکت نظامی متولد شد که نور اسلام را پس از گذشت قرنهای زیاد دگر باره نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت و هدف نهائی جمهوری اسلامی بود.

خطیب جمعه دندی در ادامه گفت: به هم پیوستن جمهوری اسلامی، جمهوری یعنی توده مردم، یعنی مردم سرنوشت خود و کلیه امور اجرایی را تعیین کنند، و واژه اسلام هم به سبب تمایز آن از دیگر نظامهای جمهوری است، یعنی ارزشهای الهی، قرانی و حاکمیت داشته باشد.و همچنین ولی فقیه بر طبق نظام الهی، ولایت امر و امامت امت را بر عهده بگیرد در همین ایام وسوسه های خناسان شروع شدو گفتند فقط جمهوری بدون قید دیگری لذا امام امت با احساس خطر انحراف فرمودند رای بدهید به جمهوری اسلامی نه یک حرف زیاد و نه یک حرف کمتر.

وی افزود: جمهوری اسلامی از همان پیروزی مورد هجمه های فراوانی قرار گرفت، انواع تهدیدها و تحریم ها از جانب دشمنان صورت گرفت در 10 سال گذشته با یک جنگ تمام عیار اقتصادی درگیر است، جنگی که در ابتدا خیلی ها لمس و درک نمی کردند اما رهبر معظم انقلاب نیروهای داخلی را نسبت به آن هوشیار کردند در سخنرانیها و مناسبتها و نامگذاری سالها به راهبردها اشاره می کردند و امسال را نیز رونق تولید نامیدند، لذا مسئولین و مردم نسبت به این موضوع شعارسال عمل کنند این تحریمها را به فرصت تبدیل کنند.

امام جمعه دندی گفت: نوروز امسال به دلیل شرایط جوی به تعطیلاتی ویژه و خاص تبدیل شد و خسارتهای جانی و مالی زیادی به کشور وارد کرد اما بازهم این مردم عزیز بودند که کنار حادثه دیدگان قرار گرفتند و اتحاد و انسجام ملی را به نمایش گذاشتند این نوع حوادث چند پیام دارد.

1- بخش زیادی از خسارت ها ناشی از نامهربانی به طبیعت است که بر حریم رودخانه تجاوز نمودند و ساخت و ساز بی حساب و کتاب در مسیر رودخانه ها را ایجاد کردند.
2- حوادث طبیعی اگر چه قابل پیشگیری نیستند اما پیشبینی و آمادگی میتواند خسارتها را کاهش داده این امر نیازبه برنامه ریزی بلند مدت جهت ایجاد زیر ساختهای لازم دارد.
3- آمادگی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع، بسیج، و اردوهای جهادی نیروی انتظامی که از ابتدا بحران در مناطق سیل زده حضور داشتند و امداد رسانی کردند.
4- لزوم آمادگی مسئولان کشور در همه سطوح و بودن در کنار مردم تدبیر و کمک به حادثه دیدگان، تعطیلات و یا هر بهانه دیگری برای توجیه عدم آمادگی قابل قبول نیست. رهبر معظم انقلاب در پیام خود فرمودند: کمک های مردمی ورود دستگاههای عمومی به عرصه امداد و جبران خسارتها وظیفه مهمی است که با سرعت بیشتر و حدیت زیادی صورت گیرد.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : یکشنبه 98 فروردین 11
زمان : ساعت 8:48 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377924
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 245
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا